Monday, December 04, 2006

Desember *sjokk*

Ja jammen meg er det ikke desember alt. Har begynt å pynte sånn stille og rolig til jul. Syns stua har blitt endakoseligere i år en i fjor. Har i dag baket de første julekaker som står på spisebordet, regner ikke med de varer så lenge når mannen får snus i dem *fnis*

Men oppi alt dette så begynner jeg å tenke litt på den julerusha og den vanvittige pakke shoppinge enkelte gjennomgår. Der jeg jobbet i fjor fortalte en meg, som om det skulle være en normal ting, at søstera hans hvert år tok opp et stort forbrukslån for å kjøpe julegaver. Håper virkelig ikke dette er normen altså, viktigere med tanken bak en prisen på pakken altså, og legger en litt arbeid ned i det å velge gaven, og hvor man kjøper den, så trenger det jammen ikke være dyrt. Og jeg er jo litt heldig som har en hobby som kan brukes til julegavelaging.

Bare et lite hjerte sukk fra meg, håper alle husker det som er viktigst med julen; venner , familie, god mat og peisvarme. God Jul :D

No comments: